söndag 24 februari 2019

Ansvar!


Folktandvården på Eastmaninstitutet var under många år min skräckkammare, där röjde man runt bland mina tänder med risk för tandlossning. Efter moget övervägande valde jag att byta till min barndomskamrat Roger Ivarsson som då på 70-talet övertagit en mottagning på Sturegatan. Det blev ett av mina bästa livsval, fantastisk tandläkare som med yrkesskicklighet och förståelse för patienten skapade trygghet och fina resultat. När han för drygt ett år sedan bestämde sig för att pensionera sig blev jag orolig, hur skall det gå med min tandvård? Oron var obefogad, Roger valde med omsorg en ny efterträdare, det var inte den egna plånboken som styrde, det var bryet kring patientstocken som fällde avgörandet.
Roger, när du nu har lämnat över stafettpinnen till din efterträdare, bugar och tackar jag för alla dessa år och ditt val av efterträdare. Mitt första möte legitimerar henne, hon känns som en av dina lärjungar. Det du gjort stavas ”ANSVAR”, helt i enlighet med ett av Frontis värderord.
Till alla som läser detta, ansvar är andra sidan av myntet ”långsiktig hållbarhet”, det gäller allt vi gör, oavsett om det är i professionen eller privat.

Love you all! / Pierre

PS! Roger du är en av mina bästa vänner och den i särklass bästa tandläkaren jag haft, stort tack för att du vårdat mina tänder med omsorg. DS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar