söndag 17 februari 2019

Vad är Frontitandan?


Tankarna far mellan jord och skog, hav och land, tjära och fernissa, kultur och värderingar. Jag har precis lämnat Sundsvallskontoret och sitter nu i vänthallen på Sundsvalls flygplats. 

Jag känner mig både glad och stolt, Fyra av konsulterna har fått omdömet 5 av 5 i sina leveranser.  På konsultmötet fick jag frågan vad är Frontitandan?  

Mitt svar är - vi sprider glädje, är kostnadseffektiva, utmanar, ser möjligheter, är prestigelösa och tar stort ansvar.

Essensen av det som står i vår brandbook ”vår lilla gröna” innebär att vi brinner för att skapa hållbara resultat, vi är inkluderande, vi är pragmatiska, vi använder effektiva metoder, vi håller oss ajour med omvärlden, vi är nyfikna och arbetar ständigt med att utveckla oss och kunden. Vi tar ansvar som många gånger ligger utanför vårt uppdrag allt för att minimera risker och säkra målen.
Vi agerar aldrig i korridorerna, vi är alltid aktiva i det publika rummet. Vår erfarenhet är att det som inte kan avhandlas publikt underminerar och gör det omöjligt att excellera.

"Gaten" öppnas nu och jag går nu mot planet, solen ler mot mig och jag känner en tillfredsställelse över att jag betalat extra för biobränsle! Citat från flygbolaget - de 300 kronor du betalar extra går till merkostnaden för att byta ut vanligt flygbränsle mot biobränsle motsvarande en inrikesresa för en person. Som parantes kan nämnas att till Sundsvall tog jag tåget och har nu ett möte att passa som kräver snabbare återresa. 

Piloten startar nu motorerna, då far en tanke genom huvudet, en av våra kunder i Stockholm sa följande i en dialog med oss i veckan, citat "Jag är mycket nöjd med det högkvalitativa jobbet ni gör! Frontit känns inte som vilket konsultbolag som helst utan ett bolag med kvaliteter som andra saknar."

Sträck på er, ni gör ett fantastiskt jobb därute!

Love you all / Pierre


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar