söndag 10 februari 2019

Hur jag delvis blev drogfri


Ända sedan jag slutade skolan har jag jobbat för mycket. När jag fyllde 65 drog jag ner arbetstiden till 60% och när Priveq tog över huvudägarskapet i Frontit sommaren 2018 kom Anneli och jag överens om 20%, det motsvarar 4 dagar i månaden.

När jag på 70/80 talet var utvecklare kunde det som värst vara 7 dagar, 80-100 timmar i veckan. Att jag fortfarande har familjen i behåll beror av att Bitte och jag vuxit upp i familjer som sovit med uppkavlade ärmar, vi respekterar när den andre går ut i "fält".

Min nya roll i Frontit motverkar abstinens. Jag själv bestämmer när, var och hur jag jobbar. Jag kan alltid "ta en trudelutt" över tangentbordet, ringa en kollega eller besöka något av våra kontor, maillådan scannar jag till frukost.

Om ni undrar hur kåserierna föds, så kommer dessa först när fingrarna får ett tangentbord att "jamma" med. Min hjärna fungerar inte i sleepmode, kreativiteten vaknar först i skarpt läge.

Syftet med kåserierna är att reflektera våra värderingar i vardagen. Jag kallar rollen kulturminister.  

Jag är oerhört stolt över utvecklingen i Frontit och känner mig hedrad att fortfarande vara med i matchen. 

Love you all! / Pierre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar