lördag 25 maj 2019

Stoppa åldrandet



Djupt nedsjunken i min favoritfåtölj slås jag av att min fysiska inaktivitet stör mitt välbefinnande. Jag är en av många som bara håller mina nyårslöften några veckor. Jag lyfter luren, detta hände för ett år sedan, jag ringer min kompis Anders. Anders är du nöjd med din PT Anna? Hans svar föranleder mig att ringa Anna och boka en första tid. I förra blogginlägget var jag på väg till min träning, men stoppades av att kedjan på cykeln hoppade ur. Anna föreslog direkt en ny tid. Det är typiskt hennes sätt att jobba, hon lever sin passion. Hon planerar, tränar följer upp, planerar tränar följer upp.

Den som prioriterar hälsan skall definitivt välja en PT som jobbar som Anna. Efter första året med Anna får jag fortfarande träningsvärk när jag varit på hennes pass. Vartefter jag blivit starkare har hon ökat träningsdosen och lagt in nya övningar. Mitt minne har blivit bättre, läs boken "Hjärnstark"
av Anders Hansen.

Jag har en kropp som fungerar bättre och jag känner mig yngre. Varje pass börjar med en glad hälsning, alltid laddad med positiv energi. Om jag vill göra en speciell övning så kollar Anna i sina anteckningar och oftast så har hon planerat någonting annat. Oerhört seriöst, professionellt och effektivt. Jag får alltid en kram efter avslutat pass, om en ny tid saknas i almanackan föreslår hon direkt nya tider, hon är fantastisk. Hon borde bilda skola för hur göra Sverige friskare, starkare, gladare och smartare.

Om du är disciplinerad kanske du inte behöver en PT. Det viktiga att komma ihåg är att fysisk aktivitet garanterar en friskare kropp och en vitalare knopp. Skippa dom ambitiösa målen börja med dom små stegen till ett friskare liv. Ät sunt och se träningen som en försäkring för ett friskare och gladare liv.

Enligt en forskarstudie från Yale och Oxford gör motionen dig mer lycklig än pengar. Studien samlade uppgifter från 1,2 miljoner amerikaner från centret för sjukdomsbekämpning under åren 2011 - 2015.

Till Anna - stort tack för din omvårdnad, du är grym!.

Till alla, ta ANSVAR för ditt välmående börja träna.

Love you all! / Pierre


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar