lördag 21 december 2013

Jag känner mig förföljd


Varje morgon vaknar jag med ett molande i huvudet ”tappa.se”, vad kan freda mig idag från omåkning. Spela golf funkar bara på helgerna, nio hål funkar i o f s på kvällarna, bär man bagen ger det dessutom extrasteg. I mitt stressade sinne minns jag hur jag gjorde en 24-timmars på akuten för ett år sedan fullpumpad med morfin p g a akuta ryggsmärtor. Men inte ens det kan hindra mig från att bära bagen. Varje kväll rapporterar jag mina ”steg”, men upptäcker då att det finns en durracell kanin som jagar i täten med täcknamnet ”Kent Eriksson”. Nästa gång jag hamnar på akuten så är det inte p g a ryggen, det är p g a blödande magsår eller en infarkt. Hjälp mig hur kutar man om Kent???? Lotta, hans fru, har blivit idrottsänka. ;-)Här finns det bara ett värdeord som funkar – prestigelöshet -men då måste m​an ju lägga sig i innerfilen och acceptera att bli omåkt.Love you all / Pierre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar