fredag 4 december 2020

Ensam är inte stark

Jag tog ett retroperspektiv på mina senaste 20 år.

Jag lever tillsammans med Bitte som av naturen ogillar förändring - att hon stått ut med mig som får min energi av förändring kan bara bero av rädsla för det alternativa / okända.

Innan ni läser fortsättningen, så är det nödvändigt att poängtera att varje händelse omgärdats av människor som varit en förutsättning för framgången. Ensam är inte stark, tillsammans kan man förflytta berg. Vissa händelser har initierats, eller influerats av andra och jag har haft förmånen att exekvera för att det skall hända.

Innan vi går in på detaljerna så vill jag säga, jag blir lite matt när jag gjorde tillbakablicken. Jag vill tacka alla som gjort detta möjligt och som jag haft förmånen att kampera ihop med, utan Er hade jag inte haft ett så spännande liv. Det låter som att jag tänker lägga av, men jag kommer inte luta mig tillbaka, hängmattan är inte min favoritplats

1999 Tog Itera till Oslobörsen

2000 Startade Frontwalker tillsammans med en annan entreprenör med målet att revolutionera programvaruindustrin.

Byggde två nya hus på vårt skärgårdsställe på Stegesund

2003 Köpte en bostadsrätt på Östermalmsgatan som vi totalrenoverade

2005 Sålde Frontwalker,
köpte ett hus på Lidingö på 940 kvm som vi totalrenoverade och konverterade till 4 lgh, sålde vår bostadsrätt på Östermalmsgatan.

2006 Sålde 3 av lägenheterna på Lidingö.

2007 Köpte Projektstyrning, ett Stockholmsbolag, döpte om det till Frontit och gjorde en restart.

2008 Köpte en gård i Tällberg, Laknäs som vi totalrenoverade, byggde om och byggde till.

2009 Sålde sista lägenheten på Lidingö och köpte en bostadsrätt på Valhallavägen som vi totalrenoverade.

2010 –
2017
Startade vi Frontit Sundsvall, Västerås, Norrköping, Malmö & Örebro

2012 Köpte en andelslägenhet i Puerto Banus

2014 Sålde andelslägenheten i Puerto Banus

2015 Köpte en lgh i Riviera del sol som vi totalrenoverade

2018 Sålde Frontit till Priveq, köpte ett hus i Riviera Del sol och sålde lägenheten i Riviera

2019 Satsade 100% av kapitalet på börsen och ägnade all min tid åt aktieplaceringar

Åren adresserar Frontits samtliga värdeord

Skratt
– Den ömsesidiga lojaliteten inom "projekten" har uppstått genom att vi svettats och skrattat ihop.

Kostnadsmedvetenhet – ju bättre koll jag haft på ekonomin, desto mer risk har jag vågat ta.

Utmaning – nästan alla nya aktiviteter har renderat i känslan av att förlora fotfästet, men det har  ”bara” inneburit en sömnlös natt, inte mer.

Möjligt – jag är en obotlig optimist, jag tror det mesta är möjligt.

Prestigelöshet – generositeten mellan dem som deltagit i "projekten" bygger på ömsesidig respekt och att inte ta sig själv på för stort allvar.

Ansvar – Förutsättningen för all framgång är tillit, man måste ge och ta ansvar.

Det hade varit enklast att skriva ingen nämnd, ingen glömd, men en person som betytt oerhört mycket för mig 👉  Pierres kåserier: Årets VD 2018 medelstora företag har talat (pierrebjurhager.blogspot.com)


Love you all! / Pierre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar