söndag 18 november 2018

Årets VD 2018 medelstora företag har talat

Jag tror det var 2011 som vår CFO Lotta Bergqvist, en av våra första anställda i Västerås, nämnde en person jag måste träffa. Jag lyfte luren och slog numret, en lätt hes röst i andra änden svarar - Anneli Angeling. Vi träffades samma dag vid femtiden på Västeråskontoret. Efter sedvanlig intervju ger jag Anneli i hemläxa, min exposé som underlag och en kompetensmatris, samt svara på frågorna Drivkrafter, Bidrag och Förväntningar. Dagen därpå vid åttatiden plingade det till, den snabbast besvarade hemläxan låg i maillådan.  Direkt därefter gick vi i avtal och Anneli gjorde efter några månader entré. Hennes initiala uppdrag var bl a att rensa i floran av interna initiativ som hamnade som "pappersprodukter" i bokhyllan. Exakt sex år innan hon blev årets VD mellanstora företag, åtta månader efter hennes första anställningsdag fick hon ta över som VD för hela koncernen. Vad var det jag såg och hur beskrev jag det i samband med nomineringen.....

En av Annelis största talanger som ledare är att hon ”använder hela orkestern”, hon skapar stort engagemang hos alla. Hon arbetar intensivt såväl för Frontit och dess utveckling som för att de anställda ska känna ett äkta engagemang för kunderna.


Hur beskrev Anneli sig själv innan anställningen...…

Drivkrafter Jag har två väldigt tydliga drivkrafter. 1) mötet med människor, jag är genuint intresserad av människor , 2) utveckling, jag tror allt kan bli bättre, hela tiden och överallt.
Bidrag Jag är en bra ledare och säljare, jag krånglar inte till saker utan tror på att göra det enkelt, det är inte lätt att göra det enkelt men det ger resultat.
Förväntningar Jag vill ha en roll med möjlighet att påverka.

Lottas tips och mitt möte med Anneli och allas passionerade bidrag har skapat detta fantastiska bolag. Jag bugar och tackar samtliga inklusive årets bästa VD mellanstora företag - Anneli Angeling,
Vi är ett företag där SKUMPAN flödar, Skratt, Kostnadsmedvetenhet, Utmaning, Möjligt, Prestigelöshet och Ansvar.

Om du vill arbeta i ett av Sveriges bästa konsultföretag (vunnit pris av Great Place to work sex år i rad) kontakta någon på ett av våra sex kontor.

Love you all! / Pierre



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar