tisdag 10 september 2019

Ett samtal bort - sluta aldrig bry dig.......

Jag skyndar genom korridoren på väg till nästa föreläsning, jag frågar i förbifarten en av mina kolleger, allt väl? Svaret föranleder mig att stanna upp. Kurt - han heter inte det, men det underlättar skrivandet - berättar nu vad som hänt. Efter ett tag tittar jag på klockan och inser att om vi inte skyndar oss kommer vi att missa våra respektive föreläsningar. Jag föreslår att vi skippar dom och ägnar tiden åt vårt samtal. Kurt är oerhört öppen och berättar om vad som hänt, det ger mig möjlighet att ge mina reflektioner och förslag på nycklar som han skulle kunna använda. Vi avslutar samtalet med en bamsekram. Dagen därpå i korridoren ser jag Kurts ryggtavla, jag ropar GODMORGON, han stannar upp och vi gör nu sällskap. Jag får nu återkoppling på gårdagens samtal. Pierre, du skall veta att vårt samtal igår betydde oerhört mycket för mig. Jag blev djupt berörd och det föranleder mig att dela med mig för att influera oss alla. Vi må aldrig sluta att bry oss, det stavas ANSVAR.

Kurt jag vill tacka dig för förtroendet och samtidigt säga jag finns bara ett telefonsamtal bort, dra dig inte för att ringa.

Till alla som läser detta, tänk vad ofta vi bara rusar vidare och på frågan - allt väl?, lyssnar med ett öra och avslutar med annars då? Att bry sig innebär ömsesidig respekt, närhet och näring.

Love you all! / Pierre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar