fredag 19 april 2019

En osannolik historia

Mina målare från Lettland ropar till mig, det är fel färg, jag replikerar, vänta till den har torkat, den ändrar kulör då. Några burkar senare och med ett veranda- och entrétak färdigstruket kan jag konstatera att det är fel färg. Jag åker tillbaka till färgaffären, expediten ber om ursäkt och ger mig en färgmätare för färgbestämning. En dag senare står jag i butiken med beställning på rätt färg, men tyvärr har dom slut på stora hinkar. Om jag absolut inte kan vänta erbjuder han sig att blanda till 12 st en liters burkar.  I väntan på burkarna sätter jag mig i vårsolen utanför ett bageri med en kaffe och ostsmörgås. En halvtimme senare hämtar jag burkarna och lastar in kassarna i bilen, sätter mig vid ratten och upptäcker en bot på rutan - 750 kr. Okej det blev inte gratis med ny färg. Väl hemma på Stegesund, ställer jag in plastpåsarna med färgburkarna i källaren, tyvärr välter en kasse, varvid en färgburk till hälften rinner ut på golvet och resten i plastpåsen. Jag hämtar en slickepott och slevar upp det som ligger på golvet, häller det i burken, tar plastpåsen och häller ner resten av färgen i burken. Stänger burken och ställer den bland dom andra. Några timmar senare letar jag febrilt efter min bilnyckel, inget ställe undgår min spaning, men nyckeln lyser med sin frånvaro och hjärnan är nu helt tom på alternativ. Efter säkert en timmes letande slår det mig, jag skall kolla ett ställe till. Jag går ner i källaren öppnar "burken" rör om med en pinne, nope ingen bilnyckel. Upptäcker då att det är fel burk, öppnar "rätt burk", ner med en pinne, jepp där ligger den.


Det händer att jag släpper ner lösa saker i bagar, fickor eller plastpåsar efter att ha parkerat bilen på Resarö, enbart för att undvika att tappa något i sjön när jag hoppar ner i båten.

När jag efter fadäsen med burken valde att hälla tillbaka färgen i plastpåsen, råkade nyckeln ligga i den plastpåsen med påföljd att den hängde med ner i färgburken. Egentligen borde jag bli Sherlock Holmes - jag tror inte många hade knäckt den koden. Ser ni förresten den gröna färgen på nyckelbrickan, händelsen är hur som helst näst intill osannolik.

Om det adresserar något av Frontits värdeord så är det Möjligt, hade jag sagt att den omöjligtvis ligger i färgburken, då hade jag aldrig hittat den.

Love you all / Pierre

PS! Jag önskar alla en Glad Påsk. DS!
       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar