söndag 17 mars 2019

Jag mår illa


Dörren öppnas, in kliver en man som frågar efter salongens ägare. Maria tittar ledset på mig, med sin knackiga svenska frågar hon – vad vill han? Jag ställer frågan vidare till  honom, - vad kan vi hjälpa dig med? - Jag kommer från Sector alarm och är på tillfälligt besök i Stockholm och har ett rabatterat erbjudande som gäller bara idag. Jag frågar Maria om hon är intresserad, svaret är nej. Jag svarar  mannen -vi är inte intresserade, han säger då att han återkommer senare. Jag ber om hans visitkort. Maria säger, det är så många som försöker lura på henne olika produkter och tjänster. Det senaste är ett läkemedelsföretag som skickat varuprover som hon returnerat. Trots det så har dom skickat fakturor på totalt 1000 kr, hon ligger nu i deras kundregister. 

Hon har hitintills inte betalat och ärendet går snart till inkasso

Jag tog på mig ytterkläderna, betalade för klippningen. Innan jag gick bad jag Maria ta fram en faktura från läkemedelsföretaget, tog ett foto och avslutade med att säga, jag fixar det här. Ute på gatan ringer jag mannen från Sector alarm och säger, lägg inte tid på det här vi kommer ändå inte att köpa något.
Väl hemma mailar jag läkemedelsföretaget....Ni har skickat varuprover till min klient som inte efterfrågats, dessa har konsekvent returnerats. Ni har därefter skickat fakturor som nu i sin helhet bestrids. Vi kräver att ni omedelbart tar bort vår klient i alla era register, annars kommer det att föranleda oss att ta till rättsliga åtgärder. För ytterligare uppgifter, se bifogad faktura.
Mvh / Pierre Bjurhager

Svaret kom samma dag …. Hej,Tack för att du kontaktade oss.Fakturorna är nu makulerad. Således har kunden inga betalningsskyldigheter och inga aktiva prenumerationer hos oss.Ingen retur är nödvändig.--Med vänlig hälsning,
Vitaelife kundtjänst
se@vitaelife.com

Detta är flagranta övergrepp på försvarslösa människor, jag mår illa – som Magnus Uggla sjunger.

Love you all! / Pierre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar