onsdag 9 oktober 2019

First impression last, jag hamnade i fel kategori......

Jag släntrar in på ICA i Arninge, uppdraget är att köpa en tvättställning och lite mat. Jag väljer en kassa med kort kö. Väl framme - alla varorna scannade, får jag meddelandet all datatrafik är nere, du kan hämta ut kontanter i bankomaten vid utgången. Nope, den fungerar inte heller. Jag passerar en lång kö i en annan kassa, jag ropar till kön, är det någon som har swish och femhundra kronor? Alla tittar skräckslaget på mig, jag uppfattas kanske som en väskryckare? Jag väljer att gå tillbaka till "min" kassa. Vi löser nu frågan med betalningen då kassören upptäckt att det är bara ICA korten som inte fungerar. När jag passerar ett fönster ser jag mig själv, huvudet täckt av en svart mössa, skitigt klädd och med solglasögon. Vem skulle inte bli skraj när en "sån" med det utseendet äskar 500 kr med hög röst.

First impression last.

Love you all! / Pierre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar