fredag 30 mars 2018

Vad är hönan och vad är ägget?


Min första bil tvättade och dammsög jag varje vecka, gud vad jag älskade den bilen.
Mina föräldrar hade en lägenhet på Kungsholmen som min mamma skötte minutiöst, det var  hennes 4:e barn.
Vi hade en granne i vårt villaområde som skötte sin trädgård på ett fantastiskt sätt, han älskade sin tomt.


Mina vänner, vad är hönan och vad är ägget?


Vi lever i ett slit och slängsamhälle det gäller såväl prylar som relationer. Vid tillfälle reflektera över saker du inte använder, glöm dom och skänk dom till välgörenhet. Men glöm aldrig att underhålla dina relationer, det är ett ömsesidigt ansvar.  
Är det så enkelt som att det man slutar att vårda upphör man att älska, m a o vad kommer först hönan eller ägget?

Detta adresserar Frontits värdeord ansvar -min slutsats är att det är lättare att älska det man vårdar.
Jag önskar er alla en glad påsk.

Love you all! / Pierre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar