tisdag 5 september 2017

Vilka känslor väcker en nybakad tidning i brevlådan?

Vaknar alltför tidigt, kl är 3:30, behovet av sömn minskar när man passerat 6:e dagen i fastan. Bestämmer mig för att inte tumla till mig fler nattimmar. Jag bubblar en flaska vatten innan frukost. Tar på mig morgonrocken och går ut ur lägenheten och ner i källaren i hopp om att ingen granne i huset skall se mig. Hämtar två säckar ved och hör till min fasa att någon är i trapphuset, bestämmer mig för att ignorera det. Vem möter jag, jo tidningsbudet. Han bär glädje med sig - nybakade morgontidningar. Jag bestämmer mig för att synda, sätter på en kopp kaffe som skall avnjutas till min, alldeles min egna nybakade Dagens Industri. Jag sitter nu framför brasan, i ena handen en kopp kaffe, andra handens fingrar far över tangentbordet för att förmedla känslan, snart slår jag upp huvudnyheterna i min rosa tidning. 

 Jag önskar alla en glädjens dag, det är de små tingen som ger livet innehåll. Glöm inte att stanna upp, ta en Espresso i baren på ett kafé på väg till jobbet, glöm då inte att byta några ord med personalen. Låt koffeinet hälsa din kropp en god morgon. Sätt dig med en latte på torget på lunchen och ta ett djupt andetag och iaktta alla människor som skyndar förbi, låt det bli en stund av kontemplation.

Glöm aldrig att fylla vardagen med små belöningar och stunder av reflektion, det skapar ett positiv känsla i kroppen.

Detta mina vänner adresserar Frontits värdeord Ansvar – ta ansvar för ditt välbefinnande, stanna upp och reflektera, glädjen är NU, stressa inte ifrån din själs behov av syre.

Love you all! / Pierre

 PS! Jag missade att tacka tidningsbudet för glädjen han skänker en törstande nyhetssjäl, tänk vad dom orden hade kunna betyda för honom. DS

 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar