lördag 1 oktober 2022

När bläcket i pennan börjar torka

Tanken är tom, morgonen tidig, ångesten på topp, vad skall jag skriva om? Jag har verkligen ingen aning. 😢 Detta är en av de största utmaningarna, bläcket har sinat. Jag har precis ätit en hård macka med två nykokta ägg, druckit mitt morgonkaffe, men slås av att det är dags att kåsera. 

Helt plötsligt påminns jag av en händelse som inträffade för några veckor sedan som adresserar ansvar som är en del av vår Frontits kultur och värderingar.

En god vän till familjen ringer och frågar om jag har kläder till övers då en kompis till hans familj, Rohan från Srilanka snart anländer för studier i Sverige. Jag gör en inventering i garderoben och plockar ihop en uppsättning kläder som jag lämnar över till Peter.  Några dagar senare får jag detta från Rohan - Dear Pierre Bjurhager - I am Rohan (Peter's friend) Hope you are doing well. I was thinking of meeting you and thanking you, but I couldn't do that because my course has started and I am  busy with my studies and work. I want to thank you for everything that you give to me and are helpful to me now and  difficult to buy these clothes in Sri Lanka and  expensive as well. Thank you so much for the help. / Rohan

Vänner timmen är slagen, kylan gör sig påmind och det finns även människor därute som saknar tak över huvudet, vi måste nu inventera våra garderober och dela med oss till våra hemlösa. Detta är en årligt återkommande aktivitet som adresserar vårt värdeord ansvar.

För alla som läser detta som inte är en del av Frontits organisation - Gula änglarna, Röda korset m fl är organisationer som tacksamt fördelar dessa gåvor.

Love you all / Pierre


  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar