söndag 13 augusti 2017

Är livet enklare om vi snabbt etiketterar varandra?


I stort sett allt är klart, renoveringarna och ombyggnationerna är färdiga, husen målade, gärdsgården uppsatt, det som återstår är strandhuset. Jag går för säkerhets skull runt och konsulterar grannarna, en av dom blir nervös och vår dialog blir inte den bästa. Jag kommer snabbt fram till vilken karaktär han representerar, skönt nu är i alla fall han etiketterad och klar. För några veckor sedan bestämmer jag mig för att lyssna på  P1 sommarpratarna med Jan Josefsson – programledaren för ”Uppdrag granskning”. Jag har sett hans program på TV och har näst intill vetenskapliga belägg för hans politiska tillhörighet. Döm om min förvåning när allt jag trott om honom i stort sett är fel, han är totalt politiskt obunden och hans kritiska granskningar undgår ingen.

Vänner låt oss öppna våra sinnen och låta folk presentera sig själva och träng inte in någon i ett hörn där dom troligtvis inte hör hemma. Lyssna på SR play på P1 med Janne Josefsson, ett av dom bästa ”sommarpratarna” på länge.

Om ni av en händelse undrar så kommer ”han”, grannen få en ny chans, jag skall nämligen ringa honom idag i ett annat ärende.

Frontits värdeord ANSVAR och MÖJLIGT är bra att tänka på när vi möter nya människor.

Love you all! / Pierre

PS! Nu skall jag ta ett morgondopp, sommaren är inte slut än. DS!

 


 





 

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar