onsdag 8 mars 2017

Är det bara höljet som åldras och innanför finns den lilla jag?

Hyfsat långt upp i ålder slog jag alltid upp sista sidan i morgontidningen för att kika på seriesidan, whats new? Jag känner igen beteendet än idag, men intresset för serier försvann innan jag fyllde 30. Nu har ytterligare drygt 30 år passerat och upptäcker då att beteendet kommit tillbaka, den stora skillnaden är att jag får mitt morgonbehov via nyhetsflödet i datorn, Svenska Dagbladet har ersatts av Microsoft News. Nu är det inte längre Fantomen som väcker mitt intresse utan Donald Trump. Det väcker exakt samma nerv, korta spännande sekvenser som följs upp dagen därpå med nya korta spännande sekvenser. Frågan är, vad skall jag ersätta Donald Trump med när jag placerar honom likt Fantomen hos madame Tussaud?

Detta adresserar Frontits värdeord Skratt.

Love you all! / Pierre

 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar