fredag 26 augusti 2016

Fanskapet somnade


Dagen för intro närmar sig, jag inser att tiden för förberedelser är lika med noll, jag kollar snabbt materialet för presentationen, samtidigt ber jag min fru inhandla maten. Lars dirigeras att koordinera drycken. Dagen D är nu inne, gubbröran på plats, kycklingen i marinad och Lars ivrigt hackande grönsaker som skall ned i salladen. Klockan närmar sig ”hämtning på kastellet”, jag har Klass 8 examen, vilket omfattar även förarbevis på sjön. På kajen står ett helt fotbollslag, inklusive avbytare, fantastiskt roligt. Flytvästarna sätts på och samtliga äntrar båten för den traditionsenliga snipturen. Turen går runt Stegesund för slutlig ankring vid vår brygga, väl i land flyter kvällen på enligt plan. Samtliga kör sina presentationer inklusive jag, jag toppar med mina rysarhistorier som bland annat omfattar ”kasta grannen i sjön”. Jag kommer i säng alltför sent och vaknar i ottan. Jag är först ut bland dagens talare. När min presentation väl är avklarad väljer jag en fåtölj att sitta i, då inträffar det som inte får hända, någon slår av huvudströmbrytaren, för ett kort ögonblick ramlar ögonlocken ner. Jag tyckte det mesta gick enligt plan, men detta fanns inte i planeringen

Jag måste ändå sammanfatta Frontits 54:e intro, fantastiskt väder, fantastiska människor och en underbar orkester som spelar upp hela symfonin. Det är ett privilegium att få vara en av er, men håll tyst om att mina ögonlock för en stund föll ned, det adresserar vårt värdeord Ansvar. 😕

 

Love you all / Pierre

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar