torsdag 22 oktober 2015

Jag är inte stolt över allt jag gör


Detta händer 3 ggr per år, REA, köpnerven triggas och en runda i märkesbutikerna ter sig oundvikligt. Garderoberna fylls på med fynd som inte alltid kommer till användning. Som alla vet köper man många ggr i onödan, min upptäckt igår kommer nu att påverka mig i mitt fortsatta beteende, fortsättningsvis kommer jag ”bara” att handla när jag behöver 😌. Tänk också på att tömma garderoberna löpande på det som inte används. Det är osmart att spendera pengar på ”onödiga” ting när de kan komma till bättre nytta någon annan stans.

Jag vill säga att detta adresserar alla Frontits värdeord

Skratt - bjud på dina misstag
Kostnadsmedvetenhet - shoppa mindre
Utmaning - låt inte belöningsnerven tillfredsställas när REA skylten dyker upp
Möjligt - motivera dig själva genom att skicka pengarna till behövande
Prestigelöshet - blotta dina svagheter :-)
Ansvar - köp inte mer än du behöver, bli klimatsmart​

Love you all! / Pierre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar