lördag 15 november 2014

Det finns oerhört mycket vackert i livet


Tillsammans med kunder avnjuter vi Frontianer på Stockholmskontoret en fantastisk kväll, god mat, dryck och många glada skratt. Mycket värme & generositet mot de hemlösa har samlat denna kväll. I förberedelserna har Lars (dirigenten), Peter (agenten), Cecilia (bakelsen), Josefine och Lena (köksor) och undertecknad (bagaren) deltagit, Well done.
Lena och jag gör efter en rajd i köket sällskap på t-banan, jag till Stadion, Lena till Mörby Centrum. Samma färdväg, min kortare och Lenas lite längre. Bägge vaknar upp vid t-banestation Karlaplan. Vi har äntrat fel linje. Jag väljer att ta en promenad hem, Lena väljer att åka tillbaka och byta. Känner mig stressad och vill hem, morgondagen startar i ottan, då Sundsvallståget går 6.22. Tar ett djupt andetag, saktar ner stegen och känner lugnet och välbefinnandet sprida sig i kroppen.

Tar en kvällsmacka när telefonen ringer, i andra änden är Lars, han ringer från kontoret, han meddelar att jag glömt ett viktigt vapen i min arsenal, mobilen. En halvtimme senare har Peter gjort en ”door to door delivery.


Kaffet rinner sakta genom filtret, klockan är fem på morgonen och brevlådan signalerar att dagens DI har kommit. Äntrar favoritfåtöljen med kaffe, två surdegsmackor och rykande färsk DI.


Jag sitter nu på tåget till Sundsvall, tangenterna har fått veta att dom lever, jag avbryter knackandet, tittar ut genom fönstret och får den vackraste spelfilm man kan få, utanför passerar gård efter gård, dimman börjar lätta och landskapet väntar på att julen skall komma och ljusen tändas.


Jag ser ett youtube klipp på en pojke som gråter över en död fisk som ligger på stranden, hans oförstörda sinne är inte avtrubbat av livets verkligheter.


Snart skall jag träffa fantastiska människor som skall intervjuas och masseras för att locka fram deras rätta jag.


Jag ser fram emot att höra allas glada ”god morgon” när jag kliver in på kontoret i Sundsvall, fantastiska medarbetare, underbar lokal och en härlig familje- och företagskänsla.


Skratt, Utmaning, Prestigelöshet & Ansvar genomsyrar allas insats på Frontit detta dygn. Mata sinnet med allt gott så vissnar det som inte ger energi.

Love you all! / Pierre​

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar