Dörren öppnas, in kliver en man som frågar efter salongens
ägare. Maria tittar ledset på mig, med sin knackiga svenska frågar hon – vad vill han? Jag ställer frågan vidare till honom, - vad kan
vi hjälpa dig med? - Jag kommer från Sector alarm och är på tillfälligt
besök i Stockholm och har ett rabatterat erbjudande som gäller bara idag. Jag
frågar Maria om hon är intresserad, svaret är nej. Jag svarar mannen -vi är
inte intresserade, han säger då att han återkommer senare. Jag ber om hans
visitkort. Maria säger, det är så många som försöker lura på henne olika produkter
och tjänster. Det senaste är ett läkemedelsföretag som skickat varuprover som
hon returnerat. Trots det så har dom skickat fakturor på totalt 1000 kr, hon
ligger nu i deras kundregister.
Hon har hitintills inte betalat och ärendet går snart till inkasso
Jag tog på mig ytterkläderna, betalade för klippningen. Innan jag gick bad jag Maria ta fram en faktura från läkemedelsföretaget, tog ett foto och avslutade med att säga, jag fixar det här. Ute på gatan ringer jag mannen från Sector alarm och säger, lägg inte tid på det här vi kommer ändå inte att köpa något.
Väl hemma mailar jag läkemedelsföretaget....Ni har skickat varuprover
till min klient som inte efterfrågats, dessa har konsekvent returnerats. Ni har därefter
skickat fakturor som nu i sin helhet bestrids. Vi kräver att ni
omedelbart tar bort vår klient i alla era register, annars kommer det att
föranleda oss att ta till rättsliga åtgärder. För ytterligare uppgifter, se
bifogad faktura.Hon har hitintills inte betalat och ärendet går snart till inkasso
Jag tog på mig ytterkläderna, betalade för klippningen. Innan jag gick bad jag Maria ta fram en faktura från läkemedelsföretaget, tog ett foto och avslutade med att säga, jag fixar det här. Ute på gatan ringer jag mannen från Sector alarm och säger, lägg inte tid på det här vi kommer ändå inte att köpa något.
Mvh / Pierre Bjurhager
Svaret kom samma dag …. Hej,Tack för att du kontaktade oss.Fakturorna är nu makulerad. Således har kunden inga betalningsskyldigheter och inga aktiva prenumerationer hos oss.Ingen retur är nödvändig.--Med vänlig hälsning,
Vitaelife kundtjänst
se@vitaelife.com
se@vitaelife.com
Detta
är flagranta övergrepp på försvarslösa människor, jag mår illa – som Magnus
Uggla sjunger.
Love you all! / Pierre
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar