Jag möts av en äldre man, jag meddelar diagnosen och lämnar ordinationen till honom. Fördriver tiden en halvtimme och får nu tillbaks cykeln, han säger, nu fungerar den. 50 m längre bort hoppar kedjan ur igen.
Leder tillbaka cykeln och nu sätts hela personalstyrkan in för att göra en grundligare "utredning". Personalen består av pappa, två söner och mamman som ägnar sig åt att gå fram och tillbaka med sin knähund i famnen. Verkstan använde 556, men jag sa, det får ni aldrig använda i kedje- eller växelsystemet. Den ene sonen försöker lätta upp stämningen genom att skratta åt situationen. Den andre håller en ficklampa så att den synsvage pappan skall få ledljus. Efter mycket funderande av den gamle mannen upptäcker jag att den del som skyddar ekrarna har hoppat ur och tvingar troligtvis kedjan ur läge. Pappan säger att det inte går att fixa, men sonen som är ansvarig för ledljuset sätter den på plats och vips så funkar allting. Jag bestämmer mig för att sätta cykelverkstan på min egen privata shitlist. Phu, nu cyklar jag skitig, men lycklig sakta hem. Vem vet, efter den här behandlingen så tvärnitar väl snart cykeln i ren protest.
Kvalité är omöjligt utan kompetens. Kompetens är summan av kunskap, erfarenhet och passion. Kännetecknande för nöjda kunder är att dom återkommer.
Den glade sonen levde trots allt Frontits värderingar - Skratt, hmmm.
Love you all! / Pierre
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar